Hlavní stránka Blog Autobazary a autoservisy Nejlepší motory vozidel Volkswagen

Nejlepší motory vozidel Volkswagen

05. 12. 2022
|
Voton.cz autodíly
|

Nejlepší benzínové motory - Volkswagen

Motor Volkswagen 1.2 TSI

Verze 1.2 TSI s přímým vstřikováním spatřila světlo světa v roce 2009. Byl k dispozici ve vozech Volkswagen Golf 4, Jetta 4, Polo, Caddy, Touran.
 

Cílem konstruktérů bylo nabídnout důstojnou alternativu k motoru 1.6 MPI s menším objemem a nižší spotřebou paliva. Hlavními charakteristikami modelu jsou 8ventilové hlavy válců, přítomnost turbíny s výkonem 77 Kw. Dříve byl v nabídce model 1.2 TSI s výkonem 63 Kw. V roce 2012 byl rozvodový řetěz nahrazen řemenem.
 

Celkově tento motor splnil všechny své cíle: hospodárnost s optimálním výkonem - 160 a 175 Nm točivého momentu v rozmezí 1500-4000 ot.
 

Co se týče provozních problémů zjištěných majiteli, v první sérii se jedná o pohon rozvodového řetězu. V některých případech motor pracuje nepravidelně na volnoběh, což se řeší přeprogramováním řídicí jednotky a poruchou turbíny, přesněji jejího systému řízení tlaku.
 

Motor 1.2 TSI ujede v průměru 250 000 km bez generální opravy.

 

Motor Volkswagen 1.8 T

Pod označením 1.8 T se skrývají tři rodiny motorů. Bezprostředně po svém debutu v Audi A4 v roce 1996 se jednalo o konstrukčně shodné motory s různými výkony, které se pohybovaly od 110 do 166 Kw. Později byly přidány modernizované verze s výkonem 120 a 140 Kw.
 

Čtyři válce, 20 ventilů, turbodmychadlo a přímé vstřikování v motoru 1.8T jsou důkazem, že tyto velkoobjemové motory mohou stále poskytovat dobrou dynamiku a zároveň šetřit palivo. Motor dosahuje vysokého točivého momentu již od 2 000 otáček za minutu a kombinuje tichý provoz s tažnou silou srovnatelnou se vznětovými motory.
 

Motor 1.8 T se montuje do modelů VAG prémiové a střední třídy, jako jsou Volkswagen Golf 4, Passat B5 a Charan.
 

Majitelé si všímají spolehlivé konstrukce 1.8 T - 500 tisíc km ujetých bez generální opravy je pro něj běžný příběh.
 

Pokud jde o nevýhody a typické problémy, začínají při ujetí více než 200 tisíc km a jsou spojeny se zvýšenou spotřebou oleje, poruchou zapalovacích cívek, lambda sondy nebo snímače hmotnostního průtoku vzduchu. Všechny tyto problémy lze poměrně levně odstranit a v 1,8 T nejsou žádné vrozené vady. Pouze nesprávně provedené seřízení čipu může zkrátit životnost motoru. Celkově se jedná o jednu z nejspolehlivějších a nejmodernějších jednotek koncernu Volkswagen.

 

Motor Volkswagen 1.6 MPI

Jeho počátky sahají až k prvnímu modelu VW Golf. Další vylepšení, jako je zvýšení výkonu na 75 Kw, hliníkový blok válců a úprava emisí v souladu se změnami ekologických norem, jsou jen logickým pokračováním.
 

V průběhu let byl motor 1.6 MPI montován do mnoha modelů VAG: Volkswagen Caddy, Golf, Jetta, Passat B5 a B6, Touran.
 

4 válce, 8 ventilů, přímé vstřikování - robustní motor nabízí i několik inovativních konstrukčních změn. Mezi nevýhody patří pouze nehospodárná spotřeba paliva.
 

Typickým problémem je kolísání otáček motoru při volnoběhu. Tyto potíže lze odstranit vyčištěním a opravou škrticí klapky.
 

Obecně platí, že 1.6 MPI ujede 500 000 km bez vážnějších zásahů.

 

Nejlepší dieselové motory - Volkswagen

Motory Volkswagen 2.7 a 3.0 TDI

Moderní přeplňované motory V6 jsou vybaveny systémem Common Rail a třemi rozvodovými řetězy. Fantastický výkon při nízké spotřebě je jejich receptem na úspěch. Tyto motory jsou určeny pro prémiové vozy a crossovery koncernu Volkswagen.
 

Motor 3.0 TDI byl instalován do vozů VW Phaeton a Touareg.
 

Mnozí tento motor označují za nejlepší z motorů koncernu Volkswagen. Složitá konstrukce motoru V6: dva mezichladiče, piezoelektrické vstřikovače Bosch - jsou však nákladné na opravu. Majitelé zaznamenávají problémy s provozem motoru již při 150 000 km - a to se vysvětluje i složitostí konstrukce modelu.
 

Typickým závažným poškozením motoru 3.0 TDI je selhání pístu, způsobené poruchou piezoelektrických vstřikovačů. Někteří majitelé uvádějí rychlé opotřebení napínáku rozvodového řetězu - pokud není včas opraven, může to vést k přeskakování řetězu a generální opravě motoru.
 

Verdikt zní: 2.7 a 3.0 TDI je výkonná a zajímavá volba vznětových motorů VAG, ale není pro ty, kteří chtějí ušetřit na kvalitě paliva a následných opravách.

 

Motor Volkswagen 1.4 TDI

Tato tříválcová maloobjemová varianta je vybavena vším potřebným pro kompaktní městskou variantu: vstřikovači, přeplňováním, skromným "apetitem".
 

Od roku 1999 do roku 2010 se motor 1.4 TDI montoval do vozů VW Lupo, Fox a Polo.
 

Konstrukčně je 1.4 TDI stejný jako 1.9 TDI, pouze jeden válec je vyjmut. Mezi klady patří jeho úspornost, mezi zápory jeho hlučný a nepohodlný provoz.
 

Takový motor "běží" bez příznaků opotřebení v průměru 200 tisíc km. Poté je pravděpodobné opotřebení vstřikovačů čerpadla a turbodmychadla.
 

Největší potíže majitelům působí opotřebení opěrných kroužků klikového hřídele a pístního systému. Výsledkem je zvýšená axiální vůle klikového hřídele a riziko nákladných oprav.

 

Motor Volkswagen 2.0 TDI

Oblíbený čtyřválec, nástupce motoru 1.9 TDI, dostal turbo, systém vstřikování Compton Rail nebo čerpadlo a 8 nebo 16 ventilů v závislosti na úpravě. Výkon motoru 2.0 TDI je 75 až 110 Kw.
 

Navzdory nadějím a technickým vylepšením se tomuto motoru nepodařilo zopakovat legendární slávu motoru 1.9 TDI. Majitelé Passatu B6 kritizovali zejména nespolehlivost motoru představeného v roce 2003.
 

Motor 2.0 TDI se používal ve všech modelech VAG včetně Golfu V - VII, Passatu B5 FL, B6, B7, Tiguanu, Sharanu a Touranu.
 

Různé verze 2.0 TDI se designově i výkonově liší k nepoznání - proto někteří majitelé tento model chválí, zatímco jiní jej ostře kritizují.

V roce 2007 nahradil systém common rail vstřikovače s čerpadlem. Nejčastějšími verzemi těchto motorů 2.0 TDI na trhu jsou verze s výkonem 103 a 125 Kw.
 

Verze se systémem Common Rail jsou údajně spolehlivější. Verze BKP pro Passat B6 je považována za nejhorší. BKD je chválen a lze jej nalézt ve voze Golf V.
 

Stížnosti majitelů se týkají nákladné výměny vstřikovačů čerpadla v případě poruchy, poruchy filtru DPF, předčasného opotřebení pohonu olejového čerpadla (to je indikováno snímačem tlaku oleje). Následky mohou vést až k selhání turbíny a výměně motoru.

 

Autor článku
Voton.cz autodíly
Voton.cz je český e-shop s autodíly. Voton.cz prodává náhradní díly na všechna osobní auta, dodávky a jiná motorová vozidla užívaná v České republice. Voton.cz dodává autodíly, potřeby pro automechaniky a doplňkové zboží pro motoristy do celé ČR, Kam