Hlavní stránka Blog Vybíráme a nakupujeme autodíly Recenze na autobaterie Starline - proč jsme se rozhodli je nemít v nabídce?

Recenze na autobaterie Starline - proč jsme se rozhodli je nemít v nabídce?

01. 10. 2022
|
Doba mrazíků se blíží a s ní začíná sezóna prodeje autobaterií. Často se nás lidé ptají, proč máme tu a tu značku, a proč naopak tu a tu značku v nabídce nemáme. 

Jedním z dotazů, kterému se věnujeme, je: proč neprodáváte autobaterie Starline?

Zkusíme na to jít ze široka. Popíšeme, jak se vyznat v nabídce e-shopů a proč některé značky nejde sehnat nikde jinde, ačkoliv recenze na ně jsou na internetu dobré. Proč značku prodává jen omezený počet prodejců. 

Krátká odpověď:

K autobateriím Starline nemůžeme poskytnut validní recenzi na základě zkušeností od našich zákazníků, protože jsme se rozhodli značku neprodávat. Rozhodnutí vychází z vícero důvodů, které rozvádíme níže. 

Dlouhá odpověď:

Abychom mohli říci, proč Starline baterie na našem e-shopu není, musíme popsat problém více ze široka. 

Z obecného pohledu existují tři důvody, proč nějaká značka na našem e-shopu není zahrnuta (a je jedno, jestli jsou to autobaterie nebo jiné produktové řady).
 

1) Značce příliš nedůvěřujeme nebo ji nechceme prodávat z důvodu nepříjemných zkušeností. 


Ty mohou být přímo naše (přeci jenom provozujeme sami flotilu 10+ firemních vozidel, která každý měsíc v souhrnu najedou desetitisíce kilometrů), mohou to být zkušenosti s vratkovostí a reklamovaností jednotlivých výrobků nebo to mohou být zpětné vazby a recenze od našich zákazníků. 
 

2) Značka má srovnatelnou kvalitu s jinými výrobci, ale cena by pro zákazníky byla výrazně horší než srovnatelná kvalita již nabízených značek. 


Na e-shop nemá smysl takové autobaterie nebo jiné produktové řady autodílů vůbec přidávat. Když preferujete lepší cenu, vyberete si značku z levnějšího segmentu. Chcete-li výrobek lepší kvality, dostanete za stejnou cenu více muziky. V obou případech se na tuto značku prostě v prodeji nedostane. Bude-li zalistovaná na e-shopu a nedejbože naskladněná, výrobky budou zabírat místo na skladě těm značkám, po kterých se lidé shánějí více. 

Musíme být ale féroví – ne vždy tento postup znamená, že jde o výrobky pochybné kvality. To vůbec nemusí platit. Situace může být důsledkem cenové politiky výrobce nebo distributora. Stává se nám, že někteří výrobci zvyklí na původní pořádky, kdy prodejny s autodíly prodávali primárně za doporučené ceny výrobcem a pak svým elitním zákazníkům nabízeli větší či menší slevy (za odběry, za registraci, za IČO apod.). S příchodem e-shopů a tvorbou ceny zdola se situace výrazně mění. Psali jsme to již v článku Odhalujeme: Jak funguje byznys s autodíly? Co platíte v ceně autodílu? Proč se ceny u prodejců liší? A nakoupit v e-shopu nebo v prodejně?

E-shopy si vezmou nákupní cenu, přimáznou marži a na doporučenou cenu výrobcem neberou ohled. Pro zákazníka je to skvělé, dostane lepší cenu, prodejce přitom má rozumnou marži, na které přežije, ale neždíme ze zákazníků i to, co je navíc. 

Výrobci a distributoři, co toto nepochopili, mohou trvat na uzavření smlouvy s prodejem za doporučené ceny. Pro e-shop, jako je Voton, to znamená, že nemá smysl takovou smlouvu vůbec uzavírat – zboží, není-li něčím unikátní, je prostě neprodejné. 
 

3) Do zalistování značky promlouvají konkurenční boje, strategie a pracnost.

Některé značky se nám na e-shop prostě nehodí. Třeba proto, že zastávají agresivní politiku. Většinou ale proto, že jde o privátní značku nějaké naší konkurence. 

Privátní značky znáte z každého supermarketu. Prodejce přijde za výrobcem, který vyrábí filtry, čepy, autobaterie, oleje. Nechá si vyrobit v podstatě totožný díl, jako kdokoliv ostatní, opatří ho vlastní značkou, vlastním obalem, a prodává tak. Vytváří kolem značky vlastní brandový marketing. 

Pro prodejce je to fajn, má možnost pokrýt delší část distribučního řetězce. 

Pro nás je hloupost jít a prodávat zboží konkurence – nechávat jim peníze za distribuci a propagaci jejich značky a ještě navíc nepřinést zákazníkům vlastně nic jiného nebo nového. Většina privátek je jen kopií toho, co už na trhu máme.
 

Proč tedy autobaterie Starline nemáme?

  • Máme jen skromné informace od zákazníků. Sami bychom si ji do auta ale nedali.
  • Cenově i kvalitativně umíme nabídnout jiné značky, které již zalistované máme.
  • Zavedení nových výrobků je náročné. Smluvní dojednávání Staline by bylo extrémně náročné. Jde o privátku jednoho autodílařského nadnárodního řetězce, který e-shopy, jako je Voton, fakt nemá moc rád. 
 

Rychlý tip?

Nejraději prodáváme autobaterie Bauer a Exide.
Průvodce Jak vybrat autobaterii zde