Hlavní stránka Repasované díly - záloha

Repasované díly - záloha

U některých dílů je v popisu uvedeno, že se jedná o vratný díl, výše zálohy na vratný díl, nebo fakt že může být připočtena záloha na vratný díl (většinou poloosy, startéry, alternátory, některé díly servořízení či brzdového systému apod.), které jsou továrně repasovány s plnou zárukou, ale oproti záloze bývá nutné vrátit díl starý. Výše zálohy se liší u různých dodavatelů i výrobků a většinou se pohybuje mezi 300-3000 Kč. Výše zálohy se stanovuje ad hoc podle dodavatele a výrobku. Zálohu prodejce připočte k objednávce a o této změně a o skutečné výši zálohy informuje kupujícího e-mailem. Kupující konkrétní výši zálohy může předem zjistit dotazem u prodejce přes Livechat, emailem či telefonicky.
 

Podmínky přijetí zálohovaného dílu

Pro splnění podmínek výrobce pro přijetí vraceného dílu a započtení zálohy je třeba splnit požadavky, které bývají specifikované v letáku u výrobku. V případě, že starý díl nebude výrobcem přijat, záloha připočtená k dílu novému, nebude vrácena. Většinou díl nesmí být mechanicky poškozen (např. prasklý obal alternátoru), musí být kompletní tak, jak byl dodán repasovaný, včetně záslepek a ucpávek (servořízení, servo-pumpy) a musí se otáčet (startér, alternátor, servo pumpa), nesmí být nadměrně zkorodován. Díl by měl být i očištěn tak, aby bylo možné posoudit jeho stav. Samozřejmě se předpokládá, že starý díl nemusí být funkční (netěsnost, ložiska, uhlíky apod.). Výměnný díl (starý) by měl být původním originálním dílem. Díl je potřeba zabalit do krabice od repasovaného dílu s čitelnou etiketou.

Časový limit pro vrácení starého dílu není přímo určen, obvykle to bývá týden nebo dva.
 

Doporučený postup 

  1. Starý nefunkční díl demontujte s rozvahou, ať nedojde k poškození. 
  2. Porovnejte dodaný nový díl se starým, zda se shoduje, hlavně uchycení, výstupy na hadice či konektory. 
  3. Díl očistěte a stejně jako nový díl zajistěte ucpávkami či jinými ochrannými prvky, se kterými nový díl přišel, a vložte ho do obalu po dílu novém. 
  4. Přiložte také vyplněný formulář pro vrácení zboží, nebo postačí i kopie faktury s vyznačeným vratným dílem a číslem účtu pro vrácení zálohy a zašlete díl např. poštou bez dobírky na naši adresu.  

Prodejce vratný díl dopraví na svoje náklady dodavateli/výrobci na posouzení, zda splňuje podmínky pro vratný díl, pokud je vše v pořádku, vrátí zálohu převodem na účet (zpravidla do 2 týdnů od přijetí starého dílu). 

Ve většině případů jsme schopni posoudit a započíst zálohu obratem, ve složitějších případech čekáme na posouzení dodavatelem což trvá zpravidla 2-4 týdny.
 

Nepřijatelné závady starých dílů 

(samozřejmostí je originální krabice a kompletní ochranné prvky)

Klimakompresor: Nesmí být chybějící nebo prasklá řemenice nebo náboj nebo čerpadlo rozebírané, prasklé nebo utržené držáky, spálená spojka nebo se neotáčí náboj kompresoru.

Alternántor: Poškozené nebo chybějící řemenice; vakuové čerpadlo , regulátor, nebo jeho kryt; poškozený kryt nebo držáky; spálený stator; rozebraný díl

Brzdový třmen: Poškozené závity; prasklý odvzdušňovací šroub; nekompletní brzdič; poškozené pouzdro brzdiče; poškozené konektory; prasklý modul elektroniky brzdiče; chybějící chladič

EGR ventil: chybějící součásti, poškozené pouzdro; prasklý odlitek; chybějící motor; rozebraný díl

Sloupek řízení: prasklá rukojeť nastavení výšky; prasklý konektor; poškozený tisícihran; poškozené kabely; ohnutý nebo poškozený rám; mechanicky poškozený motor nebo ovládací jednotka; rozebraný nebo nekompletní díl

Servopumpa: chybějící uzávěr; poškozené těleso, nebo nadměrná koroze; chybějící krytky; poškozená řemenice; poškozené tělo a související díly;

Poloosa: nadměrná koroze; prasklá, ohnutá, poškozený závit; prasklý, rozpadlý kloub;

Řízení: chybějící nebo poškozená spojovací tyč; poškozený konektor elektroniky; poškozený nebo demontovaný motor; poškozené závity a dosedací plochy hydrauliky; prasklé nebo poškozené pouzdro řízení; koroze nebo poškození hřebene řízení.

Spojka: mechanické poškození; nadměrná koroze

Startér: poškozené zuby; rozebraný díl; poškozený vysouvač nebo konektor; poškozená hřídel motoru; přehřátá hřídel (zmodralá), poškozený obal nebo držáky; spálený díl

Turbodmychadla: chybějící typový štítek; rozebraný nebo nekompletní díl; poškozená skříň turbodmychadla; jiný díl; nadměrná koroze; poškozená nebo chybějící regulace;

Váha vzduchu/ rozdělovač: poškozené, vytočené, nesprávné šrouby senzoru; poškozené tělo nebo síťka; poškozený konektor

Vstřikovač: koroze nebo mechanické poškození dílu, hrubé škrábance a vrypy

Vysokotlaké čerpadlo: vnitřní nebo vnější koroze; neúplné, poškozené rozebrané čerpadlo; zablokovaná hřídel; poškozené závity; nečitelný nebo chybějící štítek; přehřátá poháněcí hřídel; jiný typ čerpadla; poškozené přípojky a konektory