Hlavní stránka Blog Autobazary a autoservisy Který motor je nejspolehlivější od Mercedes-Benz?

Který motor je nejspolehlivější od Mercedes-Benz?

01. 12. 2022
|
Voton.cz autodíly
|
Legenda o motoru, který nikdy nezklame, je oblíbená mezi řidiči po celém světě. Potvrzují to údaje o "milionových" jednotkách s nájezdem od 500 000 do 1 milionu km. Většina těchto jednotek je zastoupena v modelové řadě německého automobilového koncernu Mercedes.
 

Nejlepší dieselové jednotky

Vznětové motory jsou z hlediska spolehlivosti lepší než jejich benzinové protějšky. Zatímco před několika desetiletími bylo obtížné představit si sportovní vůz s takovou jednotkou, dnes vypadá tato koncepce zcela jinak. Současné vznětové modely jsou určeny pro jízdu vysokou rychlostí a extrémní provozní podmínky. Zároveň nabízejí jednoduchý design a zvýšenou odolnost.

 

Mercedes-Benz - Motor OM602

Řada vznětových motorů OM602 společnosti Mercedes-Benz je mezi motoristy velmi žádaná. Zahrnuje pětiválcové jednotky se dvěma ventily na válec a mechanickým systémem vstřikování paliva od společnosti Bosh. Tato řada si stabilně drží přední místo v žebříčku nejodolnějších a nejspolehlivějších motorů, které jsou přizpůsobeny pro těžká zatížení.
 

Tento model se vyráběl v letech 1985 až 2002 a za téměř 20 let si dokázal získat důvěru stovek zákazníků po celém světě. Výkon se pohyboval od 90 do 130 koní, protože důraz byl kladen na hospodárnost a spolehlivost. Předchůdci této řady byly modely OM617 a následovníci OM612 a OM647.
 

Tento motor lze nalézt ve vozech Mercedes-Benz W124 a W201 a v některých verzích SUV třídy G. Jednotka se montovala také do dodávek T1 a Sprinter a do současných modelů W210.

Průměrný kilometrový proběh je 500 tisíc km bez větších poruch. Rekordní počty dosahují 1,5-2 milionů km. A pokud budete řádně udržovat hlavní komponenty a vyměňovat spotřební materiál, přístroj vás nikdy nezklame.
 

Vyber model a motor Mercedes
 

Mercedes-Benz 2.2 CDI (OM611/OM646)

Mercedes 2.2 CDI (OM611/OM646) je další odolná jednotka německého automobilového koncernu s různým počtem válců (4, 5 a 6). Nejoblíbenější jsou OM611 a OM646 s přímým vstřikováním common rail. Úpravy jsou téměř stejné, liší se pouze konfigurací palivového systému a přídavných zařízení.
 

V různých zdrojích a na tematických fórech jsou tyto motory označovány jako 2.1 nebo 2.2. CDI. Skutečný zdvihový objem jednotek je o něco menší než 2150 cm3.
 

Podle hodnocení zákazníků nemají motory Mercedes 2.2 CDI (OM611/OM646) žádné negativní stránky. Palivový systém má dlouhou životnost, turbíny pracují správně a dvouřadý rozvodový řetěz může být provozován po dobu 500 tisíc km. Některé modely mají vířivé klapky, které porušují sedlové otvory v sacím potrubí.
 

Vyber model a motor Mercedes
 

Mercedes-Benz - Motor OM617

OM617 je oblíbený motor společnosti Mercedes-Benz, který v sobě spojuje pět válců a technologii nepřímého zásobování palivem Daimler-Benz. První verze tohoto agregátu byly veřejnosti představeny v roce 1974 jako náhrada za čtyřválcový model OM616.
 

Nezávislí odborníci a motoristé považují tento motor za "milionářský", protože kilometrový proběh některých verzí přesahuje 1 milion km. Díky této vlastnosti byl tento motor v USA v 80. letech 20. století nesmírně populární.
 

Původně se přeplňovaný agregát používal u vozů třídy S a střední třídy. Společnost Daimler-Benz se řídila snahou o zachování spotřeby paliva předepsané americkými vládními předpisy.
 

Vyber model a motor Mercedes
 

Mercedes-Benz - Motor OM 651

V roce 2008 byla nabídka motorů Mercedes-Benz rozšířena o vznětový motor OM 651 se 4 válci, 16 ventily a vstřikováním Common Rail. Jednotka může být přeplňovaná turbodmychadlem nebo dvěma turbodmychadly.
 

Zpočátku měla jednotka objem 2,2 litru, ale od roku 2011 je k dispozici verze s objemem 1,8 litru. Oba diesely mají stejný průměr válců, ale menší z nich má zkrácený zdvih pístu na 84 mm místo 99 mm. Kompresní poměr obou motorů je 16,2:1.
 

Výkon je 204 k. Motor použitý v modelu třídy C 250 CDI, vybavený dvojitým turbodmychadlem a piezoelektrickými vstřikovači Delphi. Tato konfigurace se objevila u pozdějších modifikací a u varianty s výkonem 170 koní. OM 651 se používá jako náhrada za celou řadu starších motorů.
 

Vyber model a motor Mercedes
 

Nejlepší benzinové motory

Mercedes-Benz - Motor M271

Na vrcholu seznamu je čtyřválcový benzinový motor M271 o objemu 1,8 litru. Na začátku 21. století se vyráběl 8 let. Předchozí model se vyznačoval maximální spolehlivostí a odolností, proto se výrobce rozhodl zachovat předchozí tradici a do výroby modelu M271 začlenil jeho nejlepší vývoj.
 

Řada je vybavena hliníkovými bloky válců s litinovými vložkami a variabilní fází rozvodu plynů, dvojitými vačkovými hřídeli a dvojitým systémem ventilace.

Motor je vybaven speciálním mechanismem pohlcování vibrací s integrovaným olejovým čerpadlem. Spotřebuje v průměru 7 litrů paliva na 100 km při životnosti 350 000 km.
 

Nevýhodou tohoto modelu je zvýšená hlučnost a obvyklý problém s natahováním rozvodového řetězu.
 

Vyber model a motor Mercedes
 

Mercedes-Benz - Motor M166 E

Na dalším místě žebříčku je oblíbený motor M166 E, který byl velmi populární na konci 90. let. Byl montován do třídy A.
 

Dvouválcový motor o objemu 1,6 litru s výkonovou rezervou 102 koní dokonale zvládal své úkoly, včetně přepravy zboží o hmotnosti 1 tuny (samotná jednotka vážila o něco méně než 100 kg). Spotřeba paliva nepřesáhla 10 litrů benzinu na 100 km při rychlosti do 182 km/h.
 

Ruští motoristé si motor oblíbili kvůli stabilnímu provozu za jakýchkoli povětrnostních a klimatických podmínek. I při provozu v zimě plnil své funkce kvalitně, bez předehřívání a dalších potíží.
 

Životnost modelu dosahuje několika set tisíc kilometrů za předpokladu, že jej majitel vozu bude pravidelně servisovat a měnit rozvodový řemen po 100 tisících kilometrech provozu.
 

Vyber model a motor Mercedes
 

Mercedes-Benz - Motor M282 DE 20 AL turbo

Další místo je vyhrazeno přeplňovanému zážehovému motoru M 82 DE 20 AL turbo se dvěma válci, osmiventilovým uspořádáním a konstrukcí ve tvaru V. Objem jednotky je 1,3 litru a výkonová rezerva - 360 "koní". Díky tomu se motor mohl pyšnit titulem nejvýkonnějšího čtyřválcového motoru vyráběného v průmyslovém měřítku.
 

Tato pohonná jednotka byla původně použita v modelu Mercedes-Benz A 45 AMG. Dojezd na jedno natankování 56 litrů dosáhl 700 km. Jako záruka kvality se v továrně v Kelloggu používala zásada "jeden člověk, jeden motor".
 

Díky integraci nových technologií, jako jsou Start-Stop, Camtronic, Blue Direct a další, se tento motor stal jedním z pěti nejspolehlivějších motorů vyráběných společností Mercedes-Benz. K obvyklým poruchám mnoha jiných benzinových motorů M282 DE 20 AL turbo patří občasné chyby v elektronice a zvuky při startu.
 

Vyber model a motor Mercedes
 

Spolehlivost motorů Mercedes-Benz prověřily zkušenosti tisíců majitelů vozů. Společnost má však jedny z nejlepších i jedny z nejhorších motorů. Při výběru té správné byste proto měli vzít v úvahu zpětnou vazbu od ostatních řidičů a nezávislých odborníků.

Autor článku
Voton.cz autodíly
Voton.cz je český e-shop s autodíly. Voton.cz prodává náhradní díly na všechna osobní auta, dodávky a jiná motorová vozidla užívaná v České republice. Voton.cz dodává autodíly, potřeby pro automechaniky a doplňkové zboží pro motoristy do celé ČR, Kam